امروزه با وجود پیشرفت های روز افزون بشر در علوم و فنون مدرن شاهد تمایل هرچه بیشتر افراد جامعه به الگوهای درمانی گذشته یا همان طب سنتی هستیم. شاید یکی از دلایل مهم این تغییر نگرش عدم موفقیت طب مدرن در تشخیص علل بسیاری از بیماری‌ها و توجه بیشتر به عارضه درمانی با اتکا به داروهای شیمیایی باشد که باعث ایجاد نوعی هراس از عوارض داروهای شیمایی در سطح جامعه شده است. درست یا غلط امروزه شمار زیادی از مردم بر این باورند که داروهایی که پزشکی مدرن تجویز می‌کند ممکن است دردی را درمان کنند؛ ولی دردهایی را نیز پدید می‌آورند. به قول عامه‌ مردم یک جا را درست می‌کنند و ده جا را خراب. در کنار این باور، یک نگرش دیگر در جامعه رشد کرده است که داروهای گیاهی اگر خاصیتی نداشته باشد، ضرری هم ندارد. رشد این دو باور در کنار هم به صورت طبیعی زمینه را برای رشد درمان‌های سنتی بازتر می‌کند. همچنین از دلایل استقبال از پزشکی سنتی آن است که هزینه‌ها و نیز تشریفات درمان در این رویه‌ درمانی به نسبت، بسیار کم‌هزینه‌تر از درمان‌های مدرن است.

با این همه استفاده خودسرانه و بدون تشخیص صحیح از گیاهان دارویی می‌تواند بسیار مشکل ساز شود. شاید بتوان گفت که نقطه قوت اصلی طب سنتی نسبت به طب مدرن، در تشخیص صحیح علت بیماری‌ها و عوارض ناشی از آن و سپس پرداختن به درمان این علل می‌باشد. بنابراین نکته‌ای که باید در درمان‌های گیاهی بر آن تاکید کرد لزوم تشخیص صحیح علت بیماری است. موضوعی که امروزه عامه مردم به آن توجه چندانی ندارند و تحت تاثیر نوشته‌های نادرست منتشر شده در فضای اینترنت و شبکه های مجازی اقدام به درمان بیماری خود با نسخه‌های بی پایه و اساس و بدون نتیجه مطلوب می‌کنند که می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد.  

از سوی دیگر نکته‌ای که همه حکمای طب سنتی ما به آن تاکید داشته‌اند، مقدم بودن درمان با تغذیه بر درمان با دوا یا دارو است. بنابراین اگر می‌خواهیم با گیاه درمان کنیم بهتر است که ابتدا از میوه‌ها و سبزیجات موجود کمک بگیریم و تغذیه را اصلاح کنیم و سپس به گیاهان دارویی مراجعه نماییم. در بین مردم مرسوم است که گیاهان دارویی هیچ ضرری ندارد در حالیکه چنین نیست و اگر ما گیاهان دارویی که برخی از آن‌ها به نوعی سمی هستند را بی رویه استفاده کنیم ضرر آن غیر قابل جبران خواهد بود. 

از این رو ما در این بخش از فروشگاه سالم بازار بر آن هستیم که با بهره‌گیری از کتب معتبر حکما و اساتید طب سنتی و همچنین با اتکا به تجربه چندین ساله خود در حوزه تغذیه سالم و گیاه درمانی، نسخه و راهنماهای جامع و کاربری را برای شما مخاطبان گرامی عرضه نماییم تا شما عزیزان ابتدا بتوانید از روی عوارض و علائم به تشخیص علت بیماری خود دست یابید و سپس با اولویت اصلاح تغذیه و سپس استفاده از داروهای گیاهی مفرد و مرکب نسبت به درمان موثر بیماری خود اقدام نمایید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که پیگیر مطالب منتشر شده در این بخش باشید…