پـشتیبانی فــروش

09215863972

سرعت انزال و درمان آن

به طور کلی برای سرعت انزال، تعاریف مختلفی وجود دارد. برخی برای آن، زمان قایل اند مانند آن که سه تا پنج دقیقه را زمان انزال طبیعی دانسته اند و کمتر از آن را سرعت انزال می دانند. عده ای میزان رضایتمندی از آمیزش جنسی را ملاک می دانند و اعتقاد دارند که اوج لذت جنسی در انزال است؛ پس اگر با انزال برای فرد، رضایتمندی حاصل شود، در حقیقت هدف از امیزش حاصل شده است. اما انزال مرد و زن، اگر همزمان باشد می توان گفت که رضایت طرفین حاصل شده است. زیرا امر انزال در مردان، برای زنان و در زنان، برای مردان امری مطلوب است به طوری که احساس موفقیت در آمیزش جنسی را در آنان به وجود می آورد. در مواردی که این اتفاق یعنی همزمانی انزال طرفین صورت نمی گیرد، یکی از طرفین یا هر دو طرف دچار رضایتی می شوند و اگر این امر ادامه یابد در بسیاری از مواقع کار به جدایی می انجامد.

اسباب سرعت انزال

طبیب از اسباب به وجود آورنده سرعت انزال امری ضروری است. چرا که درمان، عبارت از ازاله سبب است و تا سبب شناخته نشود بیماری درمان نمی شود. ممکن است برخی بر این باور باشند که سرعت انزال علامت است و هر چه که این علامت را برطرف کند، در واقع درمان به شمار می رود. البته ممکن است سرعت انزال یک علامت باشد که حکما در باب افتراق بین عرض و مرض آن را بیان کرده اند. اما وقتی عرض بیماری مزمن شود؛ به مرض تبدیل می شود. دیگر آن که سرعت انزال، چه عرض باشد چه مرض، درمان در عرض؛ برطرف کردن مرض است و در مرض؛ برطرف کردن سبب. بر این اساس است که شناخت مرض، اولی است. در ادامه به بیان نظر دو حکیم عالیقدر یعنی سید اسماعیل جرجانی که از حکمای سلف است و حکیم محمد اعظم خان که از حکمای متاخر است؛ می پردازم. حکیم جرجانی بنابر آنچه که در کتاب ذخیره خوارزمشاهی آورده است اسباب سرعت انزال را در چهار سبب به شرح زیر مطرح کرده است: – بسیاری منی؛ از بسیاری خون است. همچنین تاخیر در آمیزش جنسی موجب بیشتر شدن منی می گردد. – رقیقی و خامی منی – گرمی و تیزی منی – ضعیفی آلتهای تناسل و ضعیفی قوت ماسکه ی آن اما حکیم محمد اعظم خان، صاحب کتاب اکسیر اعظم برای سرعت انزال پنج سبب به شرح زیر ذکر می کند : – یکی ضعف قوت ماسکه به واسطه برودت و رطوبت – دوم کثرت منی و غلبه خون – سوم حرارت و حدت منی – چهارم ضعف اعضای رئیسه – پنجم اتساع مجرای قضیب با کمی دقت در می یابیم که دقت در می یابیم که حکمای گرانقدر با موشکافی و دقت توانسته اند انواع سرعت انزال را به چند گروه تقسیم بندی کنند؛ 1. سرعت انزالی که سببش در منی است، به این معنا که کیفیت تولید شده؛ رقیق، خام یا لذاع (گزنده) و داغ به گونه ای است که به حرکت جماعی یا به محض دخول یا همین که نعوظ دست دهد؛ حدت و سوزشی در اوعيه منی ایجاد می کند. طبیعت این نوع منی را امری موذی برای دستگاه تناسل میشمارد و با طرد آن، سعی در حفظ و صیانت از این اندام ها می کند. این نوع از سرعت انزال را باید نتیجه عمل به وظیفه ای دانست که خداوند برای طبیعت قرار داده است تا بدن انسان را از گزند امور موذی حفظ کند و مانع رسیدن آسیب به آن شود. 2. سرعت انزالی که سببش در مقدار منی تولید شده است. به این معنی که وقتی در بدنی تولید خون افزایش می یابد؛ ماده ی اولیه ی منی را به مقدار زیاد به اندام های منی ساز می فرستد تا به تولید منی بپردازد. وقتی تولید منی بیش از توان نگهداری اوعيه آن شود، به طور طبیعی مقدار اضافی منی سرریز می شود مانند احتلام در حالت خواب. حال باید توجه کرد وقتی مقدار اضافی منی در حالت خواب دفع می شود؛ به طریق اولی این امر هنگام بیداری و به ویژه هنگام تحریک، بیشتر به وقوع می پیوندد. 3. سرعت انزالی که سببش در نوع و کیفیت منی نیست ، بلکه سبب در اعضای رئیسه بدن است مانند آن که ضعف در مغز و اعصاب رخ می دهد. در این صورت  فرمان حرکت دفع منی زودتر از زمان معهود رخ می دهد. 4.سرعت انزالی که سببش در یکی از قوای طبیعی یعنی قوه ماسکه است. وظیفه قوه ماسکه ، حفظ و نگهداری مواد در اوعیه خود است تا زمان اتمام و اکمال سایر قوا. باید دانست که اگر قوه ماسکه به شدت قوی شود ، فرد دچار ضعف و رخوت شود ، فرد را به سرعت انزال مبتلا می کند.
  1. سرعت انزال که سببش سوءهیات ترکیب است. در این نوع از سرعت انزال، مجرای ادراری، در اثر بیماری یا به صورت مادرزادی، بیش از مقدار طبیعی اتساع پیدا می کند. اتساع مجرای ادراری غیرمادرزادی، ممکن است در اثر دفع سنگ به طور مکرر یا استعمال سوند و امثال آن رخ دهد. همچنین اعمال جراحی و یا دستکاری های دیگر نیز می تواند اتساع مجرا را به وجود آورد. از آنجا که قوه دافعه موجود در غده پروستات، نقش اساسی در دفع منی دارد، ورود هوای بیش از اندازه که در اثر اتساع مجرای ادرار به وجود آمده است؛ باعث تقویت عملکرد این قوه می گردد و در نتیجه انزال زودهنگام را ایجاد می کند.
در ادامه با سالم بازار همراه باشید.

منبع:

برگرفته از کتاب (مکتب طب ایرانی) اثر استاد محمد عبادیانی
facial-massage
/5
150000 تومان
99000 تومان
34%

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من